Welkom in groep 4

Het SchoolvoorbeeldGroep 4, Groep 4 welkomsttekst

Welkom in groep 4. Dit schooljaar is juf Sandra er op maandag en dinsdag en juf Marja op woensdag tot en met vrijdag.

In de klas zijn we dagelijks bezig met rekenen, spelling en taal. Met rekenen zijn we heel druk met het leren van de tafels en sommige kinderen zijn al echte tafelkampioenen. Ook leren we sommen tot 100 te maken, leren we analoog en digitaal klokkijken en rekenen met geld.

Bij taal leren we woordsoorten en oefenen we ook veel op het spreken, luisteren en schrijven. Bij spelling leren we allerlei spellingregels die ons helpen om de woorden op een goede manier te schrijven en tijdens de schrijfles leren we de hoofdletters te schrijven. 

Regelmatig zijn we bewegend aan het leren.

In groep 4 hebben we ook voor het eerst les uit Atlantis,  dit is een methode voor technisch en begrijpend lezen. Natuurlijk lezen de juffen ons ook veel voor. Superjuffie hebben we al uit en nu zijn we bezig in Otje.

Op twee keer in de week hebben we gym van een gymjuf. 

Voor geschiedenis, aardrijkskunde en natuur werken we uit Blink. Soms hebben we leerzame en interessante uitjes van de Groene Inval. 

We gaan ook af en toe naar het technieklokaal. Daar krijgen we wetenschap- en techniekles van meester Rik. In dat lokaal vind je super veel knutselspullen en gereedschap en je mag er lekker knoeien met verf. De meester heeft ook allemaal bakken met opdrachten waarbij we heel veel leren over bijvoorbeeld constructies en stroomkringen.

Om de 2 weken hebben we een uur muziekles. We zingen, dansen en maken muziek op de instrumenten. Af en toe mogen we onze talenten laten zien, bijvoorbeeld bij de maandviering, bij onze overburen van Lyvore, of met de kinderboekenweek!

We werken met weektaken voor rekenen, spelling en taal/begrijpend lezen: hieraan kunnen we werken als we klaar zijn met de les. We werken ook met dagtaken waarop de doelen van de lessen staan en dan kunnen we met smiley’s aangeven of wij dat doel behaald hebben. Aan het einde van de dag knippen we de doelen die we nog moeilijk vinden er af en doen dit in onze doelenschatkist. Als we eigen doelentijd hebben werken we zelfstandig aan de doelen die we nog moeilijk vinden uit onze schatkist. Daarbij maken we veel gebruik van de chromebooks. 

Groetjes, groep 4